• Velkommen til Harboe koncernen

Harboe markedsfører sine produkter i mere end 90 lande på verdensplan. På baggrund af vores stærke position i Nordeuropa, har vi de senere år ført en målrettet strategi om fortsat international ekspansion, primært med fokus på fire geografiske områder: Afrika, Mellemøsten, Asien og senest Syd- og Latinamerika.

Nordeuropa

Nordeuropa er koncernens største marked og omfatter Danmark, Norge, Sverige, Baltikum, Tyskland og det dansk-tyske grænseområde, som repræsenterer et særligt marked for koncernens drikkevarer. Derudover markedsfører vi et målrettet sortiment af produkter på andre udvalgte europæiske markeder.

I Nordeuropa sælger vi primært produkter til detailhandelen, som har oplevet en løbende konsolidering de seneste år, især blandt de discountkæder, som fortsat øger deres relative andel i den totale detailhandel. Vores udvalg af drikkevarer i Nordeuropa er rettet mod private-label segmentet og markedsføres også under Harboes egne mærker gennem de store supermarkedskæder til attraktive priser.

Vi fokuserer på at fastholde et højtaktivitetsniveau og beskytte vores veletablerede position på det stærkt konkurrenceprægede nordeuropæiske marked. Vi vil drive udviklingen og give kunderne en høj grad af kvalitet, fleksibilitet og leveringssikkerhed. Samtidig agter vi gennem løbende udviklingsaktiviteter at give vores kunder et attraktivt udvalg af produkter, som altid afspejler internationale trends og efterspørgslen på drikkevaremarkedet.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for flere detaljer.

Mellemøsten

Igennem en række år har vi arbejdet systematisk med at udvide vores aktiviteter i Mellemøsten i tæt samarbejde med en række lokale og internationale distributører og partnere. I Mellemøsten markedsfører vi primært vores drikkevarer under egne varemærker, som er meget anerkendte på markedet. Vi sælger øl i udvalgte lande i Mellemøsten, som tillader import af alkohol. Vi markedsfører også en række ikke-alkoholiske produkter, herunder ikke-alkoholiske maltdrikke samt traditionelle læskedrikke.

I de sidste fem år har Harboe haft fokus på en geografisk udvidelsesstrategi i området og vi har nu stærkt fodfæste på flere markeder. Aktiviteterne udvides løbende i samarbejde med kunder og distributører i både eksisterende og nye markeder i regionen.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for flere detaljer.

Afrika

Harboe har i en årrække forfulgt en målrettet geografisk ekspansion og i øjeblikket sælger vi et bredt udvalg af øl, læskedrikke, maltdrikke samt ikke-alkoholiske øl i et stigende antal afrikanske lande. Vi genererer den største andel af vores omsætning uden for Europa i denne region og ser potentiale for yderligere vækst. De solgte produkter er primært Harboes egne mærker, som i stigende grad bliver anerkendt og påskønnet af afrikanske forbrugere.

Målrettede salgs- og markedsføringsaktiviteter samt et tæt og gensidigt værdiskabende samarbejde med store regionale distributører er katalysator for en fortsat positiv udvikling i salget.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for flere detaljer.

Sydøstasien og Oceanien

Som led i Harboes strategi om fortsat international ekspansion af aktiviteter har koncernen indledt en systematisk salgsindsats i Sydøstasien og på udvalgte markeder i Oceanien, hvor et samarbejde er blevet etableret med en række forhandlere over hele området. Særligt har Harboes pilsner- og stærkøl fået fodfæste i de sydøstasiatiske markeder.

Eksponeringen af Harboes produkter i et stigende antal detailkæder bidrager til at synliggøre produkterne over for forbrugerne på disse markeder. Der arbejdes systematisk med opbygning og markedsføring af Harboes mærker i regionen i tæt samarbejde med både lokale og regionale distributører. Den positive udvikling ses inden for alle produktkategorier, men især øl-segmentet oplever stærk vækst.

Ud over Harboes positionering i detailhandlen, biddrager markedsføring i restaurantsegment også med positive resultater.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for flere detaljer.

Amerika

Det seneste skridt i den geografiske ekspansion har været rettet mod udvalgte markeder i Nord-og Sydamerika. Aktiviteterne har i første omgang være rettet mod særlige forbrugersegmenter, hvor de mørke, ikke-alkoholiske maltdrikke oplever en stor efterspørgsel - især i Caribien. I det forløbne år har fokus også været på at bearbejde en række andre markeder i både Nord-og Sydamerika, identificere distributører og indgå samarbejdsaftaler med lokale partnere. Der er ligeledes etableret direkte kontakt med detailkæder i en række lande, hvor øl i særdeleshed udgør en voksende kategori. Vi ser potentiale i at etablere en stærkere tilstedeværelse på disse markeder.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for flere detaljer.